Wielu współczesnych reklamodawców, tzn. firm i instytucji, które promują swoje produkty, dokonuje weryfikacji i podliczeń, które działania są w tym zakresie skuteczne, a które nie. Można dzięki temu wywnioskować, co warto kontynuować, a które konkretnie akcje marketingowe przerwać lub wcale ich nie podejmować. Do działań marketingowych, które należą do najczęściej weryfikowanych pod kątem efektywności, należy promowanie się poprzez gadżety reklamowe. Takie gadżety mogą być bardzo różne, co powoduje, że temat jest niezwykle szeroki i wymaga podania konkretnego przykładu. Przykład pozwoli odpowiedzieć na pytanie, czy gadżety reklamowe są skutecznym narzędziem marketingowym.Które gadżety nadają się najlepiej na przykład? Mogą nimi być np. balony z helem. Są to przedmioty bardzo rozpowszechnione w obszarze marketingu, ich efektywność może być zbadana dość łatwo. Wystarczy przeanalizować argumenty „za” ich wprowadzeniem do własnej reklamy.
Zanim jednak zostanie owa argumentacja przedstawiona, uwaga ogólna. Otóż balony z helem, tak jak wszystkie inne gadżety reklamowe, mogą być jedynie dystrybuowane (na różne sposoby) wyłącznie przez dużych reklamodawców, tzn. firmy i inne instytucje, które dysponują znacznymi środkami. Gadżety (wszystkie niezależnie od ich rodzaju) są drogie w produkcji i dystrybucji. W przypadku balonów ich zaleta jest taka, że po pierwsze posiadają odpowiednio dużą powierzchnię, co z kolei zezwala na umieszczanie odpowiednio widocznych nadruków. Dodatkowym aspektem wpływającym na widoczność tej formy reklamy jest fakt, że balony z helem unoszą się w górze. Mogą więc być widoczne z bardzo daleka.
Warto dodać, że balony, także te napełnione helem, są bardzo lubiane przez dzieci, co stanowi doskonałą okazję do promocji za ich pośrednictwem przede wszystkim dla firm oferujących produkty skierowane do dzieci, jak choćby zabawki.
Biorąc wszystko powyższe pod uwagę, wydaje się, że bezproblemowo można uznać, iż balony tego rodzaju mogą zwiększyć sprzedaż produktu, a ich skuteczność w marketingu jest wysoka. Potwierdzeniem tej tezy wydaje się być trend zwiększania się częstotliwości wykorzystania tych gadżetów przez reklamodawców.